Moshi Moshi Talks


Graduated from UiTM (2010-2014)
Now working in Penang
| Twitter |
| Instagram : @nana_moshi |

Instagram
Tabung Moshi Moshi!


Mereka buat saya SEDIH
Sunday, December 19, 2010 | 7 suka Moshi Moshi |
Malam semalam dengan rasminya aku buat keputusan nak buat Fast Track ..aku terima tawaran tersebut atas alasan :



  1. Aisyah yg ajak aku, dia dah bincang ngan parents dia n tanya banyak pendapat orang ramai yang bertauliah (asal skema je cik moshi tulis ni)
  2. Kalau tak aku nak sambung degree in pure math, tapi dari dulu lagi aku pkir just nak jadi lect ke??..kalau tak jadi lect aku nak jadi apa?? so atas sebab itu aku memilih statistik untuk degree kalau tak jadi lect aku bole keja benda lain lagi kan..(i hope so)
  3. Jangan pikir susah...kalau pikir susah sampai bila pon tak bole..kalau aku pikir statistik tu susah pure math pon susah n nanti abis diploma akan belajar jugak benda tu..so sama ja just cepat atau lembat
  4. Haaa yang last ni atas sebab my mom..dia memang suruh je aku wat fast track ni..atas sebab CEPAT n dulu aku buat keputusan tak nak pergi atas alasan  TAKUT n NAK AMIK PURE MATH..then she said " kakak macam tak confident je dengan diri kakak sendiri.. dari form 4 lagi ibu nampak"

nak tahu kenapa my mom cakap macam tu?? hahaha sebab-sebab nyer~~

> time aku form4 aku takut nak masuk kelas sains tulen sebab aku TAK MINAT SAINS! tapi dipaksa belajar jugak !
> lepas SPM aku dapat matrik in sains tetap tak mo pergi atas sebab TAKOT TAK BOLEH BAWAK lagi pon aku tak minat sains!  I LOVE MATHEMATICS!

atas sebab tu my mom cakap aku tak confident..n kali ni aku wat keputusan aku nak g fast track dan aku tahu aku bole ( Insyaallah...) *mak aku yang cakap cam tu ok*



¸¸.•´°¤ ¸¸.•´°¤ »--» »--»



pastu harini dah siap print suma yang patut..tinggal nak g bayar yuran n wat medical check up..my mom soh tengok barang-barang nak bawak siap-siap sebab nanti sibuk nak g janda baik plak..nanti takut tak sempat..


tengah siap-siap barang then online kejap..on FB ..then my father post kat wall




Ya Allah..kuatkan lah aku....ni 1st time nak duk jauh dari family..bukan tak pernah langsung jauh dengan family..penah tu penah la tapi pling lama seminggu (g lawatan skolah ) hahaha 



Aku dok hostel dari form 1 sampai form 5...tapi time form 1 sampai form 3 umah blakang skolah..rasa nak balik..balik ja...pastu time form 4 family pindah ke SP..still parent bole datang melawat every week...




pastu dapat PLKN kat UUM...parent selalu jugak datang melawat..tu pon still dalam negeri kedah..tak la rasa jauh...




abis PLKN sambung study..aku dapat matrik kat Changlun n UiTM kedah...2 2 dalam kedah..dan aku pilih uitm kerana??..*jawapan dah ada kat atas* 



UiTM kedah??hurmm kentut pon dengar weyhhh...dekat gila ngan umah aku...aku ni jenis suka tertinggal barang kat umah..so kalau tertinggal barang~~



"abah..kakak tertinggal TUUuttTT nanti abah tulun anta ea"




Tengok?? betapa senangnya hidup aku kan..biasa laa..anak perempuan tunggal..hehehe even bapa kali kena berleter sebab suka tertinggal barang tapi aku tetap tinggal juga..tak taw KENAPA..macam dah jadi habit pon ada...bukan sengaja nak soh ayah aku ngadap muka aku...hik33..

sepanjang dok UiTM tak penah balik sendiri..kalau nak balik~~~



"abah, kakak nak balik minggu ni..abah mai amik pkul tuuuttt..kakak tunggu tempat biasa"



macam nak buat date pon ada..tapi ITULAH AKU.kalau balik ayah datang amik..nak g uitm  lagi la kan..heee..ini bukan manja OK...kan kan kan



Sekarang rasanya xdk dah nak macam tu..kena tengok barang elok-elok..kalau tertinggal jangan harap la abah nak datang anta kan...hurmmm =( 


nak kena balik naik bas tu paling aku tak leh terima!!!



¸¸.•´°¤ ¸¸.•´°¤ »--» »--»






Sumpah!  dengan rasminya aku mengaku..aku sayang hampa suma..syira,anis,fareeza..n my rommate Alya..(aku tahu kompem hg bangga kan alya) umi belom pasti nak g ke x..tapi nana sayang umi jugak taw!!


sepanjang 1tahun setengah kita berkawan ni...korang memang THE BEST LAH!! aku mengaku tu..gadoh hal sikit-sikit tu normal lah kan..nama pon kawan...



Banyak benda berlaku dalam masa 1tahun setengah ni..kena tukar kelas la..dapat status menumpang la..kelaparan la..macam-macam dan aku tak kan penah lupa semua tu




Kenangan paling best..time tu aku kelaparan dengan syira..tunggu KFC dari fareeza..dia kuar date..haha.kami tak makan dari petang semata-mata kerana KFC..pastu romate aku ni pon balik..nak sembang ngan kami...tapi alangkah sadis nya dia sebab tak di layan oleh aku ngan syira..dia cakap sorang-sorang..maaflah Alya..time tu aku lapar gilo0oss nak cakap pon tak tenaga...



sem lepas paling best sebab dapat pekena ramai orang..besday anis,alya,aisyah, wani *even aku tak dak time korang sambut tu...tapi pling tak best aku kena baling telor dengan zul!..hampeh bau telor baju aku! 


ini hasil kerja zul~~ aku ingat sampai bila bila >.<


¸¸.•´°¤ ¸¸.•´°¤ »--» »--»



~SUMPAH AKU SAYANG KORANG SUMA~

part 1

jamuan ari raya


part 2

ni time dengar ceramah "bole tak bercinta?"





part 3


Dinner time



* lepas ni aku xde banker berjalan = FAREEZA
* tak orang nak tulun order makan kat aku = SYIRA
*tak leh tengok orang nak wat lawak slalu = ANIS
* tak orang nak buli aku = ALYA

A single rose can be my garden... a single friend, my world ♡"




Thanks for reading :)







Older Post . Newer Post






//oh darling by Plug in Stereo