Moshi Moshi Talks


Graduated from UiTM (2010-2014)
Now working in Penang
| Twitter |
| Instagram : @nana_moshi |

Instagram
Tabung Moshi Moshi!


kali pertama jejak kaki ke UiTM Machang
Saturday, January 1, 2011 | 7 suka Moshi Moshi |
Fuhh pertama kali masuk UiTM Machang tadi..bapak besar gak..banding ngan UiTM Merbok kan..hik3 tapi rasa sayang lagi UiTM Merbok tau...disebabkan aku pergi terlalu awal..bukannya semangat tapi ayah aku yang nak g awal...




Cari pejabat kolej bukan main..nuhhh atas bukit nuhhh..haha..dengan kabus penuh..dah macam cameron highland pon ada..haha aku pikir.."tudiaaa jenuh la nak jalan ni..hurmm" dan tiba-tiba ayah cik moshi buat satu teka-teki




ayah ku yang hensem : kenapa orang buat universiti suma atas-atas bukit??

aku yang kurang comel : sebab kelantan selalu banjir

ayah ku yang hensem : salah ! sebab universiti orang panggil pengajian tinggi sebab tu orang buat atas bukit baru tinggi

aku yang kurang comel : HAhaHAhaHAha (ketawa dengan terpaksa)








rancangnya hari ni nak pergi kota bharu (KB) so sebab tu nak gi daftar kolej awal..boleh la aku g jalan-jalan pulak lepas tu.,,tapi hari ni 1/1/11 so C + U + T + I = CUTI so pejabat bukak lambat..aku sampai sana pkul 8.30 pagi  tapi pejabat kolej tu buka dalam pukul 10 lebih..ntah aku pon lupa tengok jam tadi..kesimpulan mak aku cakap




" akak tak yah la gi KB..akak dok sini lama bole gi banyak kali "


Makk aihh sadis nya...tapi aku dah pesan beli apa-apa jangan lupa kona masuk uitm anta yer..hik3..diorang datang sini smpai 4 haribulan..shoping sakan la mak ayah aku ni!!



ok berkat doa suma orang.aku dapat masuk kolej!..kolej THO = Tun Hussien Onn..tingkat 1 je..so takpe la..ok la tu kan, tak penat sangat..tadi aku nampak lagi satu kolej  Dato' Onn Jaafar..maybe yang ni untuk laki...pastu tetiba ayah aku cakap 


"nanti lepas ni ada dia tambah lagi satu Jaafar Onn..yang laki perempuan bole masuk hahaha"


macam apa lagi ayah cik moshi ni kan..haha tapi macam sesuai je..hahaha


habis siap daftar suma mula la sesi mengangkat barang..disebabkan bilik aku ni dekat je tak da la penat sangat..haaa lupa nak bagitau..cik moshi duk bilik 3 orang...kena bayar rm400++ untuk satu sem..tak pela..kira berbaloi gak la..



Akihirnya selesai pasal kolej...satu sem je cik moshi dapat dok dalam..next sem kena la pandai-pandai cari umah plak..adusss susah gak la kan..dah la dok jauh dah..huhuhu


selesai semua..terus kuar balik homestay tukar baju..pttsss tadi cik moshi berbaju kurung heee...pastu terus gerak gi bukit bunga....pastu gi makan jap...then g buat duplicate kunci bilik then terus balik homestay  REST!


ok tu ja buat hari ini..saja nak post gak entry yang bertarikh 1.1.11..sapa kahwin?? sapa kahwin???

sibuk je aku ni kan...



gambar sekadar hiasan tiada kena mengena dengan entry!






Thanks for reading :)







Older Post . Newer Post






//oh darling by Plug in Stereo